Iranian Agriculture News Agency

تولید زعفران استاندارد توسط بانوان مرودشتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از دریافت "پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها" در محصول زعفران توسط اعضای صندوق اعتبارت خرد زنان روستایی برای اولین بار در مرودشت خبر داد.

تولید زعفران استاندارد توسط بانوان مرودشتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه واحد مذکور دارای مجوز مشاغل خانگی برای تولید زعفران و در روستای فتوح آباد از توابع این شهرستان است، اظهار کرد: این مزرعه در سطح دو هزار مترمربع است که  توسط یک نفر مجری و 30 نفر فراگیر مدیریت می شود.

او گفت: مطابق ضوابط، این مزرعه در طول دوره کشت تا برداشت سه مرحله توسط کارشناسان فنی شرکت های بازرسی مورد تایید اداره کل استاندارد، مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گفته رحیمی؛ تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری ها در این مزرعه بر اساس استاندارد های موجود و با نظارت مدیر کنترل کیفی و کارشناسان فنی  قبل از کشت  تا زمان برداشت انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح تولید محصول استاندارد درمرودشت از سال 1397با تولید محصول استاندارد گوجه گیلاسی در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی آغاز شد و در ادامه طرح، تولید محصول استاندارد زعفران توسط اعضا صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سال 1398  به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور دریافت گواهی محصول استاندارد مجری طرح باید نکاتی از قبیل مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف نهاده های شیمیایی و افزایش مصرف مواد آلی و زیستی را در دستور کار قرار دهد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شده است تا افزایش سلامت جامعه با اولویت قرار دادن تولید محصولات استاندارد و همچنین محصولات ارگانیک در اولویت قرارگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید