Iranian Agriculture News Agency

توزیع جو رایگان بین مرتع داران شهرستان آباده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: در راستای حفاظت از عرصه های مرتعی ،۱۳ تن جو رایگان بین مرتع داران این شهرستان توزیع شد.

توزیع جو رایگان بین مرتع داران شهرستان آباده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، اکبر رحیمی حقیقی تصریح کرد: باتوجه به ضرورت اجرای عملیات قرق در مراتع احیا شده و نیز تامین بخشی از علوفه مورد نیاز این اقدام صورت گرفت.

وی افزود: این میزان جو بر اساس ظرفیت مرتع، نوع دام، پوشش گیاهی و مساحت عرصه مورد احیاء برای کمک به معیشت دامدارانی که به واسطه اجرای طرح های بیولوژیک مجبور به خارج کردن دام خود در فصل چَرا هستند توزیع شده است.

رحیمی حقیقی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های بیولوژیک و حفاظت و قرق در مراتع این شهرستان گفت: با توجه به استقبال و همکاری خوب بهره برداران از اجرای این طرح ها شاهد اصلاح و احیای پوشش گیاهی در  بیش از ۵ هزار هکتار از عرصه های مرتعی خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آباده با تاکید بر اهمیت مراتع و حفاظت مطلوب از منابع آب و خاک و اجرای طرح‌های بیولوژیک در مراتع اظهار داشت: بهبود پوشش گیاهی و تامین علوفه دامداران، جایگزین کردن گونه‌های مرغوب و با ارزش به جای گونه‌های مهاجم، کنترل فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار و ذخیره نزولات جوی از مزایای دیگر اجرای این گونه طرح‌ها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید