Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

75 درصد گندم مرودشت مکانیزه کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت مکانیزه 75 درصد گندم آبی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 52 هزار هکتار گندم کشت شده که از این میزان نزدیک به 39 هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است.

75 درصد گندم مرودشت مکانیزه کشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه  کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز و تا اواخرآذر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کشت مکانیزه خصوصا کشت بر روی بسترهای بلند از اولویت های جهاد کشاورزی این شهرستان در راستای دستیابی به اهداف وزارت و سازمان جهاد کشاورزی است.

رحیمی با اشاره به اینکه تدارک  بذرکار به عنوان یکی از اصلی ترین ماشین های کشت پاییزه سال جاری به نحو مطلوبی انجام شد، اظهار کرد: نزدیک به 130دستگاه  بذرکار از جمله کمبینات، همدانی، خطی کار، بذرکارخصوصا کارنده های کشت بر روی پشته های بلند کشت گندم و جو را انجام دادند.

به گفته رحیمی؛ کارنده های کشت گندم و جو  در ابتدای فصل زراعی توسط کارشناسان کالیبره شدند و رانندگان این دستگاه ها دراین زمینه آموزش دیدند.

وی خاطرنشان کرد:  با استفاده از ادوات کشت مکانیزه میزان بذر مصرفی از 380کیلوگرم درهکتار در روش سنتی  به 200کیلوگرم کاهش می یابد و در دیگر نهاده های مصرفی از جمله آب نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: علاوه بر کشت مکانیزه، رعایت تاریخ کاشت، عمق کاشت، میزان بذر، تغذیه، آزمون خاک و ارقام مناسب نیز در رسیدن به حداکثر عملکرد در واحد سطح تاثیرگذار است. 

این مقام مسئول رعایت آرایش کشت و یکنواختی  و تراکم  مناسب مزرعه، تنظیم عمق کاشت بذر در خاک، کاهش عملیات خاکورزی و تردد ماشین آلات و کاهش مصرف سوخت تراکتور در مزرعه، سرعت بالای کشت را از مزایای کشت مکانیزه عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید