Iranian Agriculture News Agency

۲۹۰۰ تن کود اوره بین گندمکاران خرامه توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از نخستین مرحله توزیع کود یارانه دار ویژه گندم تحویلی در این شهرستان خبر داد و گفت: از شهریور ماه سال جاری تاکنون ۲۹۹۳ تن کود اوره بین گندمکاران توزیع شده است.

 ۲۹۰۰ تن کود اوره بین گندمکاران خرامه توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاوس همتی تصریح کرد: براساس سهمیه تخصیصی، به ازای هر تن گندم که به مراکز خرید تحویل داده شد، یک صد کیلوگرم کود پرمصرف اوره در دو مرحله در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اولین مرحله توزیع، ۲۸۵۵ بهره بردار کود اوره سهمیه خود را دریافت کرده اند، بیان کرد: چهار عامل تامین و توزیع مجاز در قالب تعاونی و یک کارگزاری بخش خصوصی در این امر مشارکت دارند.

به گفته وی؛ میزان گندم تولیدی ثبت شده شهرستان در سامانه جامع پهنه بندی یک صدهزار و ۲۷۲ تن است که زارعین قریب به ۶۰ هزار تن آن را به مراکز خرید تحویل داده اند.

همتی؛ اطلاعات خرید شرکت غله را ملاک عمل و بازوی یاری بخش مجموعه جهاد کشاورزی در توزیع عادلانه کودهای یارانه دار دانست و افزود: راه اندازی سامانه هوشمند مزرعه برکت برگ زرین دیگری در راستای تسهیل ارائه خدمات و توزیع کود به جامعه کشاورزان است.

وی؛ استفاده بهینه و توام کودهای آلی و شیمیایی را ضروری خواند و ابراز کرد: اصلاح ساختار تولید، پایداری کشاورزی و ثبات اقتصادی را برای کشور فراهم می سازد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه اظهار کرد: ایجاد تعادل و رعایت تناسب بین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه؛ بهبود کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی را تضمین می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید