Iranian Agriculture News Agency

1000 هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس با کاشت نهال احیا می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در سال جاری یک هزار هکتار از اراضی این استان با گونه های سریع الرشد و چوبده از جمله صنوبر، اکالیپتوس، گز شاهی و سالسینا تحت زراعت چوب قرار می‌گیرد.

1000 هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس با کاشت نهال احیا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد امروز دوشنبه هفدهم آذر ماه در آئین  کاشت نمادین نهال در عملیات توسعه پوشش گیاهی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک با اشاره به کاهش سطح اراضی جنگلی کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان، ابراز کرد: منابع طبیعی، میراث گرانبها، بستر تولید و استقلال کشور است و باید برای داشته های ارزشمندی چون خاک بیش از پیش تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه جهانی جنگل، 0.8 هکتار است در حالی که این میزان سرانه در کشور ما 0.2 هکتار است.

این مقام مسئول افزود: ایران از نظر مساحت جنگل و درخت نیز در بین ۵۶ کشور دارای جنگل دنیا در ردیف چهل و پنجم قرار گرفته ایم. 

صمد نژاد ابراز کرد: هدف از اجرای طرح زراعت چوب را کمک به اجرای طرح تنفس جنگل های شمال کشور ، جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی و تامین چوب و مواد سلولزی کارخانه های چوب کشور عنوان کرد.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه انجام شده با شرکت آبفا در حال حاضر در فاز نخست این طرح در استان، صد هکتار از عرصه های تحت اختیار این شرکت با کاشت نهال به طرح زراعت چوب اختصاص می یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ از همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی این استان که زمین در اختیار دارند خواست در این طرح، همکاری و مشارکت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید