Iranian Agriculture News Agency

سیروسی:

گندمکاران‌ شیرازی نگران تامین بذر نباشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: تاکنون گندم آبی در سطح 5100 هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است و برای سطح باقیمانده نیز نگرانی از بابت تامین بذر وجود ندارد.

گندمکاران‌ شیرازی نگران تامین بذر نباشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح‌اله سیروسی تصریح کرد: سطح ابلاغی کشت گندم آبی در شهرستان شیراز 7500 هکتار است که برای این سطح 1725 تن بذر نیاز است.

به گفته وی؛ معمولا طبق قوانین موسسه ثبت و گواهی بذر و مرکز اصلاح نباتات یک سوم بذر مصرفی گندم‌کاران را باید از بذرهای اصلاح شده جدید یا بذر گواهی شده تامین شود و باقی مانده از ذخیره بذری خود کشاورز باید تامین شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.

سیروسی افزود: بر این اساس باید امسال 1150 تن بذر برای کشاورزان ذخیره می‌شد.

این مقام مسئول ابراز کرد:تا کنون چهارصد تن گندم از شرکت غله تامین، بوجاری و ضدعفونی شده و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: تاریخ کشت در شهرستان شیراز تا بیستم و پنجم آذرماه است، بنابراین کشاورزان دغدغه تامین بذر نداشته باشند زیرا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بذر موجود است و در دسترس کشاورزان عزیز  قرار خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به کشاورزان توصیه کرد که بذر گندم را از عاملین توزیع بذر تهیه کنند تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید