Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خرامه:

برداشت زعفران، بذر امید در دل کشاورزان خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از آغاز برداشت زعفران از سطح ۱۱.۳ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول خبر داد و گفت: تولید محصول زعفران در شرایط خشکسالی بارقه امید را برای کشاورزان این شهرستان به ارمغان آورد.

برداشت زعفران، بذر امید در دل کشاورزان خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاوس همتی ابراز کرد: مزارع زعفران خرامه دو ساله هستند و پیش بینی می‌شود ۲۳ کیلوگرم طلای سرخ از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی به اهمیت توسعه کشت این گیاه دارویی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری برداشت زعفران زمینه اشتغال موقت ۱۶۸ نفر را فراهم ساخته است.

این مقام مسئول اجرای برنامه های اصلاح الگوی کشت را مهم ترین اولویت کاری این مدیریت برشمرد و اظهار کرد: جایگزینی کشت محصولات اقتصادی کم آب بر یک رویکرد مدیریتی در مقابله با بحران آب و تقلیل مشکلات معیشتی جوامع روستایی محسوب می شود.

همتی؛ صادرات محور بودن، ارز آوری و بالا بودن ارزش دارویی و غذایی این گیاه را از دیگر مزایای کشت زعفران در مقایسه با سایر گیاهان عنوان کرد.

وی؛ رنگ، عطر و طعم را فاکتورهای قابل تآمل در انتخاب زعفران مرغوب نام برد و یاد آور شد: کاهش مدت زمان خشک کردن زعفران ضامن ارتقا کیفیت این محصول خواهد بود.

او بسته بندی را پل میان تولید کننده و مصرف کننده نامید و تصریح کرد: بسته بندی استاندارد و لوکس، فرصتی طلایی برای جلب خریدار به شمار می رود که در بازار تجارت گوی سبقت را از رقیبان می رباید.

اتخاذ سیاست های تشویقی، رفع موانع تولید و صادرات و برنامه های بازار یابی هدفمند می تواند توسعه کشت زعفران را به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید