Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح زراعت چوب در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای زراعت چوب در اراضی مستثنیات و ملی در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح زراعت چوب در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در اولین نشست ستاد زراعت چوب گفت: در محدوده طرح‌های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آب‌های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب استفاده شود، تصریح کرد: هر درختی که در راستای زراعت چوب کاشته می‌شود علاوه بر تولید اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تأمین می‌کند.

قاسمی ابراز کرد: فواید اقتصادی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی شود تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: برای توسعه زراعت چوب در استان فارس باید یک بسته شامل تمامی موارد ترویجی، تسهیلاتی، اعتبار دولتی، نوع نهال، گونه و رقم، زنجیره و هزینه تولید و آموزش تهیه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی بهتر اجرای زراعت چوب در استان فارس تیمی متشکل از کارشناسان معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیریت باغبانی، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی، محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، امور اراضی شهرستان شیراز و اداره کل منابع طبیعی استان فارس تشکیل شود و با توجه به در نظر گرفتن تمام جوانب کار، ضمن امکان سنجی این مهم انجام پذیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید