Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک استاندار فارس با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد :

رفع مشکل اتحادیه دام و طیور استان فارس

در ادامه سفرهای استاندار فارس که به منظور پیگیری حضوری برای رفع مشکلات استان در تهران به صورت هفتگی انجام می شود ،نشست مشترک استاندار فارس و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

رفع مشکل اتحادیه دام و طیور استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، استاندار فارس در این نشست گفت: فارس به عنوان قطب بزرگ کشاورزی کشور، دارای استعدادهای فراوان در عرصه کشاورزی ،دامداری ،تولیدات نهاده های دامی است و امیدواریم با همکاری و حمایت  وزیر محترم  مشکلات موجود مرتفع شود.

  عنایت الله رحیمی  در این نشست که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، روسای اتحادیه های دامداران، مرغداران و اتحادیه مرغ تخم گذار استان فارس برگزار شد، با اشاره به برخی از مشکلات و درخواست‌های استان فارس از مجموعه وزارت جهاد  کشاورزی اظهار کرد: اتحادیه تولید کنندگان تخم مرغ در استان فارس در زمینه تولید تخم مرغ با ظرفیت  ۵/۵میلیون تن در سال و ۱۷۵ تن تولید روزانه فعالیت می کنند.

 وی با اشاره به اینکه در این بخش تامین متناسب خوراک طیور (سویا و‌کنجاله ) و رفع اشکالات سامانه بازارگاه، توجه به نرخ گذاری و قیمت تمام شده تولیدات، تامین نهاده مرغ(گوشتی-تخم گذار) و عدم تامین به موقع نهاده ها از جمله مشکلات است، افزود: نابسامانی درمیزان سهمیه وخریدازسامانه ،عدم تامین نیازتولیدکنندگان خوراک دام ،عدم وجودسیستم کنترلی توزیع نهاده تاتحویل محصول تولیدی ، عدم تامین نیازکامل مرغداران از جمله مواردی است که نیازمند  مساعدت دکترخاوازی است           .

رحیمی با بیان اینکه یک هزار واحد تولید مرغ گوشتی در استان نیازمند تامین به موقع و متناسب خوراک طیور(ذرت و سویا) است، اظهار کرد: در صورت عدم تامین متناسب خوراک در وزن و تولید مرغ تاثیر گذار است که به همین دلیل تولید کنندگان خواستار توجه و حمایت وزارت جهاد کشاورزی  به این موضوع هستند         .

وی در ادامه با بیان  مشکلات تولیدکنندگان دام در استان گفت :در طرح شناسایی و ثبت دام ها  به منظور تامین  خوراک و نیازهای  دامی ،دامداران  با قطعی مکرر  سامانه ،در ثبت و هویت گذاری دام ها و تامین پلاک های گوسفندان  با مشکل مواجه هستند که در این موضوع هم انتظار است وزیر محترم دستورات مقتضی صادر کند.     

استاندار فارس  با اشاره به دیدگاهها و نظرات تخصصی روسای اتحادیه های دامداری ،مرغداری و تخم‌مرغ خواستار تجدید نظر در تصمیم گیری های متمرکز و مشاوره و تشریک مساعی  اتحادیه ها در اخذ تصمیمات وزارتی شد .

درخواست تمدید پروانه و عدم کسر بیست درصد سهم آب گلخانه ها

رحیمی  در موضوع آبیاری تحت فشار و آبیاری  نوین در فارس گفت :با توجه به محدودیت منابع آبی و کاهش بارندگی در سال های گذشته ضرورت دارد در استان فارس  بهره گیری از فن آوری های موجود مورد حمایت بیشتر قرار گیرد که  به منظور کاهش مصرف آب و توسعه گلخانه ها  درخواست می شود توافقی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی  بابت تمدید پروانه و عدم کسر بیست درصد سهم آب پیگیری، همچنین  تسهیلات بانکی  بیشتری به این بخش اختصاص داده شود.          

کمک به حل مشکلات شرکت پگاه فارس

رحیمی در ادامه و به منظور رفع مشکلات مالی شرکت پگاه خواستار صدور مجوزهای لازم برای رفع مشکلات شرکت شیر پگاه شد که با موافقت وزیر تدابیر لازم اتخاذ شد .

آغاز به کار  ادارات جهاد کشاورزی  شهرستانهای تازه تاسیس 

در این دیدار استاندار فارس با اشاره به تأسیس هفت شهرستان  جدید در فارس به درخواست استان برای حمایت وزیر  جهاد کشاورزی به منظور تصویب و راه اندازی ادارات اشاره نموده که مورد موافقت وی قرار گرفت .

در نشست مشترک استاندار با وزیر جهاد کشاورزی پس از استماع دیدگاهها ،نظرات و درخواست‌های استان فارس گفت :استان فارس سهم  بسزایی در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری دارد که در راستای توسعه و رفع مشکلات هر گونه همکاری مجموعه وزارتی مورد تاکید است و مقرر شد با دستور وزیر جهادکشاورزی در اسرع وقت مشکلات مرتفع شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید