Iranian Agriculture News Agency

به منظور حمایت از جامعه روستایی و عشایری؛

طرح ملی پوشش بیمه‌ای روستائیان در قیروکارزین آغاز شد

مسئول امور زنان روستایی و عشایری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: طرح ملی پوشش بیمه ای روستائیان و عشایر در این شهرستان آغاز و از متقاضیان این طرح نام نویسی می شود.

طرح ملی پوشش بیمه‌ای روستائیان در قیروکارزین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مریم اقتصاد تصریح کرد: مشمولین واجد شرایط طرح پوشش بیمه ای روستایی به منظور ثبت نام می توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به مراکز جهاد کشاورزی یا اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

به گفته وی؛ زنان و مردان روستایی یا عشایر در محدوده سنی 18 تا 50 سال که فاقد پوشش بیمه ای بازنشستگی هستند می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

این کارشناس با بیان اینکه این پوشش بیمه جدای از بیمه درمان است و صرفا به منظور تامین آتیه و بازنشستگی مشمولین استفاده می شود، اظهار کرد: حق بیمه سهم مشمول در سال اول رایگان و در سنوات بعدی با یک درصد افزایش به صورت سالانه دریافت می شود.

او با تاکید بر اینکه متقاضیان پوشش بیمه ای روستایی و عشایری نباید تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند بهزیسی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند، افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه این طرح قرار می گیرند در صورت رسیدن به سن 65 سالگی و پرداخت حق بیمه به مدت 15 سال از مستمری بازنشستگی برخوردار می شوند.  

اقتصاد ابراز کرد: این طرح به استناد ابلاغ مشاور مقام عالی وزارت و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری در وزارتخانه جهاد کشاورزی شروع شده است و پس از جمع بندی اطلاعات به صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارسال خواهد شد.

مسئول امور زنان روستایی و عشایری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا بیان کرد: افراد علاقه مند به ثبت نام می توانند به صورت غیر حضوری و با تماس با شماره های 07154522842 داخلی 209 در این خصوص اقدام کنند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان قیروکارزین با بیش از 70 روستا و بالغ بر 55 آبادی دارای بیش از 27 هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری است که در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید