Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شیراز :

مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در شیراز آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: امروز یک شنبه بیست و هفتم مهرماه با فراخوان از گشت های اراضی شهرستان های استان فارس، مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در شیراز آغاز شد.

مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح اله سیروسی با بیان اینکه هدف از مانور مذکور پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی زراعی است، اظهار کرد: این مانور بزرگ که با تدبیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرا می شود تا پایان هفته جاری در سطح شهرستان شیراز ادامه دارد.

به گفته وی؛ 16 گشت حفاظت از اراضی در کل پهنه های شهرستان شیراز تقسیم بندی شده اند و ضمن پایش تغییر کاربری های اراضی کشاورزی، در صورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز به صاحبان آنان اخطار می دهند و در نهایت آنها را به محاکم قضایی معرفی می کنند.

سیروسی با اشاره به اینکه یک اکیپ 50 نفره در اجرای مانور بزرگ گشت حفاظت اراضی کشاورزی مشارکت دارند، تصریح کرد: به تفکیک هشت خودرو محدوده حومه شیراز، سه خودرو دهستان سیاخ دارنگون، سه خودرو دهستان داریون و  دو خودرو  بخش ارژن را پشتیبانی می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از مردم خواست تا به منظور حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی قبل از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی از ادارات امور اراضی شهرستان ها استعلام بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه اراضی زراعی و باغی با "سامانه 131 امور اراضی" تماس گرفته و تخلفات مربوطه را گزارش دهند.

"مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی" با هماهنگی استانداری فارس، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و همه دستگاه های ذی مدخل در امور زمین به مرحله اجرا در آمده است.

در این مانور محمود باصری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، ذبیح اله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و نمایندگان نیروی انتظامی شهرستان شیراز حضور داشتند.

در آینده نزدیک مانوری مشابه در شهرستان های سپیدان و مرودشت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید