Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: بالغ بر هفت هزار تن بذر گندم به منظور کشت در سال زراعی جاری به شهرستان اختصاص داده شده است.

آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: ارقام  بذور گواهی شده گندم شامل سیروان، چمران2 ، تیرگان، مهرگان، طلایی، برات و ترابی است.

به گفته رحیمی، 35 مرکز توزیع در قالب تعاونی های تولید، تعاونی روستایی و بخش خصوصی توزیع بذر گواهی شده را در سطح شهرستان مرودشت انجام می دهند.

او با بیان اهمیت بذور گواهی شده و بوجاری شده،  تصریح کرد: عوامل توزیع منحصرا مجاز به توزیع بذور در کیسه‌های منقش به ارم شرکت تولید کننده بذر و دارای لیبل ممهور به موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: بذور خود مصرفی زیر نظر کارشناسان با قارچ کش های رایج علیه بیماری سیاهک آشکار و پنهان ضدعفونی خواهند شد.

این مقام مسئول بیان کرد:  عملکرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به ورس، مقاومت به ریزش دانه، زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از مهمترین ویژگی ارقام بذور معرفی شده است.

رحیمی یادآور شد: کشت گندم در مرودشت از نیمه آبان آغاز و معمولا تا نیمه آذر ماه ادامه دارد و بسته به شرایط آب و هوایی و پراکنش بارنگی ها در دی و بهمن نیز کشت های دیر هنگام انجام می شود.

مرودشت سالانه با تولید 300 هزار تن گندم قطب تولید گندم در استان فارس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید