Iranian Agriculture News Agency

اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی امر به معروف است

معاون اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش های اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تمامی خدمات و اقدامات ترویجی این سازمان امر به معروف است از این رو باید مستند سازی و منتشر شود.

اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی امر به معروف است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد محسن ظریف کارفرد در جمع شورای فرهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: در مجموعه فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی بسیاری از اقدامات نیز مانند جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی، نهی از منکر به شمار می آید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شناخت معروفات و منکرات در هر بخش از اداره ها و واحد های مختلف ساختار سازمانی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: تمامی موارد شناسایی شده باید مستند سازی و قابل ارائه باشد تا در قالب شناخت منکرات و معروفات به عنوان یک آموخته قابل انتقال به دیگران باشد.

او به موضوع شعار سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: عمده فعالیت ها برای تحقق شعار جهش تولید در وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام بوده و است؛ باید برای اطلاع عموم آن را اعلام کرد که در این خصوص موضوع افزایش تولید کلزا در سال جاری نمونه عینی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه حوزه ی نمایندگی ولی فقیه و اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش های اسلامی و اداره آموزش عقیدتی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، 19 سر فصل را دنبال می کند، تشریح کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی، امر به معروف، شعار سال، نماز، مسائل حوزه عتبات و عالیات، کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر، برگزاری مراسم های ملی و مذهبی و مشارکت در جمع آوری زکات از اهم این سر فصل ها است.

به گفته ظریف کارفرد ؛ در موضوع جمع آوری زکات مسئولین پهنه به خوبی می توانند اثر گذار باشند تا ضمن ترویج و توسعه یک فریضه ی واجب در بین کشاورزان در انجام امور خیر در همان منطقه نیز مثمر واقع شوند. 

معاون اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش های اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر لزوم ایجاد هماهنگی بیش از پیش در بین مدیریت شهرستان و ادارات تابعه برای انجام امور فرهنگی و ارزشی تاکید و ابراز کرد: راه اندازی صندوق های جمع آوری نذورات و کمک ها برای تامین منابع مالی امور فرهنگی و مذهبی بسیار راهگشاه خواهد بود.

شورای فرهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین به منظور تبیین رویکرد های فرهنگی، علاوه بر ظریف کار فرد، با حضور مهدی همتی مدیر، ابراهیم منفرد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، روئسای اداره های تابعه، روئسای مراکز جهاد کشاورزی، روئسای اداره های ستادی و جمعی از مسئولین واحد ها تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید