Iranian Agriculture News Agency

کاشت کلزا در اراضی فسا آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در زمین های این شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از اواخر مهر ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

کاشت کلزا در اراضی فسا آغاز شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: پیش بینی می شود 2000هکتار از اراضی به کاشت این محصول راهبردی اختصاص یابد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بنا به ارزیابی ها 15 هزار کیلوگرم بذر کلزا از رقم هایولا 50 به منظور کشت این محصول در شهرستان فسا مورد نیاز است که این نهاده تامین و در اختیار متقاضیان کشت داده می شود.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جدید 7800 تومان تعیین شده است، افزود: امیدواریم با افزایش قیمت حدود سه هزار تومانی خرید دانه روغنی کلزا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد.

انصاری بیان کرد: کلزاکاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا بکار گیرند.

وی تاکید کرد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اهمیت مزارع کلزا در تغذیه زنبورستان ها اضافه کرد: کاشت کلزا به علت بقایای گیاهی مطلوب علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک در تامین علوفه دامداران نیز نقش دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید