Iranian Agriculture News Agency

در شش ماه اول سال جاری در استان فارس رخ داد

صادرات 6 میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی

مدیر کل دامپزشکی استان فارس از صادرات حدود 6 میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی و خوراک دام و طیور تحت نظارت این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

صادرات 6 میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی

حمیدرضا ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی ابراز کرد: مواد مذکور شامل پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان تازه ( ماهی و میگو )، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام و طیور و آبزیان و 14 قلاده حیوان خانگی بود که به کشورهای هنگ کنگ، اورسیا و روسیه صادر شد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اداره کل دامپزشکی در شش ماهه اول سال، تصریح کرد: بیش از ده میلیون و 400 نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز و...صورت گرفت.

ناظمی اظهار کرد: بررسی و پایش بیماری ها در سطح استان منجر به شناسایی 165 کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن،تب برفکی،هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری ها اقدام شده است.

وی با اشاره به طرح پایش بیماری های مشترک دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام های آلوده، گفت: 2167 مورد تست مشمشه در تک سمیان صورت گرفته و 9 راس مثبت بود که منجر به  معدوم سازی دام های آلوده شد و  بالغ بر  64هزار نوبت سر تست بروسلوز یا تب مالت و تست سل در گاوها صورت گرفت که 114 راس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: در نیمه اول سال جاری، 42 میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظارت این اداره  صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید