Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

دومین پلاک از اراضی مرودشت رفع تداخلات شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پلاک جشنیان از اراضی شهرستان مرودشت به عنوان دومین پلاک این شهرستان در کمسیون رفع تداخلات استان رای نهایی گرفت.

دومین پلاک از اراضی مرودشت رفع تداخلات شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی تصریح کرد: پلاک جشنیان در دهستان رامجرد شهرستان مرودشت از بخش ۶ استان فارس واقع که شامل 1031 هکتار مستثنیات و ۲۰۴ هکتار منابع ملی بود که موفق به اخذ رای نهایی شد.

این مقام مسئول افزود: پلاک دو راه ابراهیم آباد با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ هکتار از دهستان رامجرد نیز قبلا در کمسیون رفع تداخلات رأی نهایی گرفته و جمع مساحت کل رفع تداخلات در شهرستان مرودشت به بیش از دو هزار هکتار می رسد.

وی اظهار کرد: رفع قوانین موازی در پلاک های گلمیان، میمون آباد و رفیع آباد، بنی یکه، مراگلو، چمنی، بورکی، نصرآباد، میان قلعه و آونجان در بخش رامجرد نیز در دستور کار است.

رحیمی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح  ثبت مالکیت دولت در عرصه‌ های منابع ملی و صدور اسناد مالکیت زراعی برای کشاورزان و تولیدکنندگان است، ابراز کرد: با اجرای طرح رفع تداخلات موانع تولید در بخش کشاورزی رفع و از  اراضی ملی و منابع طبیعی حفظ و حراست می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در این شهرستان 261 پلاک ثبتی وجود دارد، افزود: تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی از اولویت های مهم دولت است.

به گفته او؛ در مرودشت ۱۴۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی، ۱۲۰ هزار هکتار مرتع و ۸۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد.

فعالیت اجرایی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ناشی از اجرای مقررات موازی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و همچنین مواد مصوب قانون برنامه ششم توسعه از سال ۹۴ در وزارت جهاد کشاورزی آغاز  و با جدیت در حال پیگیری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید