Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی اقلید:

برداشت سیب زمینی از مزارع اقلید شروع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت سیب زمینی از بالغ بر 6 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شده است.

 برداشت سیب زمینی از مزارع اقلید شروع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میر طالبی تصریح کرد: برآورد می شود 240 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان اقلید به عنوان قطب تولید این محصول در استان فارس برداشت و به بازار سراسر کشور ارسال شود.

به گفته وی؛ سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان اقلید نسبت به سال گذشته افزایش 33 درصدی داشته و این شهرستان را همچنان در جایگاه نخست تولید این محصول در استان فارس نگاه داشته است.

 او از توپوگرافی و شرایط اقلیمی مناسب، استفاده از شیوه های نوین آبیاری، گرایش کشاورزان به تولید بذر و انجام فعالیت های تحقیقاتی در خصوص مقایسه ارقام مختلف سیب زمینی را از جمله دلایل توسعه کشت این محصول در شهرستان اقلید دانست.  

این مقام مسئول ابراز کرد: آگریا، سانته، جِلی، بانبا، فانتا‌ و میلوا از عمده ارقام سیب زمینی کشت شده در مزارع شهرستان اقلید است که محصول تولیدی به لحاظ کمی و کیفی از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند.

میر طالبی  با بیان اینکه سیب زمینی تولیدی مقداری از نیاز بذری کشاورزان را برای کشت آتی سیب زمینی بر آورده می کند، افزود: امیدواریم با سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش صنایع نگهداری و سردخانه ای و تبدیلی شاهد تکمیل زنجیره تولید سیب زمینی در شهرستان اقلید باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید