Iranian Agriculture News Agency

با فرا رسیدن فصل کاشت کلزا؛

تمهیدات لازم برای کشت کلزا در فیروزآباد فراهم شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کشت کلزا در این شهرستان فراهم شده است، گفت: بذور هیبرید و پر بازده از ارقام هایولا ۵۰ و نپتون به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

تمهیدات لازم برای کشت کلزا در فیروزآباد فراهم شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید کاظم موسوی با بیان اینکه کشت دانه روغنی کلزا از اوایل مهر ماه آغاز شده است، تصریح کرد: کاشت کلزا تا پایان آبان ماه آتی ادامه دارد که کشاورزان به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید به موقع کشت کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان زمان کاشت بالغ بر 1500 هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.

وی با تاکید بر رعایت اصول علمی در کاشت کلزا ابراز کرد: رعایت تاریخ کاشت موجب افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

موسوی؛ توسعه و ترویج کشت کلزا را عامل افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری ها و افزایش عملکرد غلات در کشت بعد دانست.

او به تاثیر و اهمیت کاشت کلزا در کنترل علف ‌های هرز و بیماری ‌های گندم به خصوص بیماری "پاخوره" نیز اشاره کرد.

کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت بوده که برای تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور حائز اهمیت است؛ در سال زراعی پیش کشاورزان شهرستان فیروزآباد بیش از 4500 تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز خرید داده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید