Iranian Agriculture News Agency

در راستای رفع موانع تولید؛

بررسی تداخلات بیش از 3 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 3627 هکتار از اراضی شهرستان قیروکارزین در کار گروه رفع تداخلات بررسی شده اند.

بررسی تداخلات بیش از 3 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین

 به گزارش خبرنگارایانا در استان فارس، محمد حیدری تصریح کرد: اراضی مذکور در پلاک ثبتی مدخون واقع و شامل اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بوده که در کمیسیون استانی رفع تداخلات نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ به منظور رفع تداخلات اراضی پلاک های شاه مومن، زین آباد و نو آباد هنگام شهرستان قیروکارزین نیز مستند سازی های لازم انجام که در انتظار طرح در کار گروه شهرستانی و کمیسیون رفع تداخلات استانی است.

حیدری با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از چهار سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، افزود: با اجرای این کار ثبت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و صدور اسناد مالکیت زراعی برای کشاورزان و تولیدکنندگان به نتیجه می رسد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی مرتفع شود.

به گفته حیدری؛ با تصویب ماده 54 قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آئین نامه های مربوط به آن، کشاورزان برای رفع تداخلات اراضی دیگر نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی ندارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید