Iranian Agriculture News Agency

استاندارد سازی رب گوجه فرنگی در فارس

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تولید رب گوجه به روش اسپتیک و مطابق با استانداردهای صادراتی باید انجام شود.

استاندارد سازی رب گوجه فرنگی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید عبداله جزایری در نشست هم اندیشی "استاندارد سازی رب گوجه فرنگی با استفاده از روش اسپتیک" ابراز کرد: استان فارس از استان های پرپتانسیل و با تولید بالا در زمینه گوجه فرنگی است و اگر سطح زیر کشت و میزان تولید  مدیریت شود کارخانجات استان قابلیت جمع آوری و فرآوری این حجم تولید را دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس  ۵۷ واحد تولید رب گوجه فرنگی  و با ظرفیت  بیش  از ۲۲۰ هزار تن  فعالیت می کند، افزود: به منظور بهینه کردن فرآوری گوجه، بهبود وضعیت بسته بندی، کاهش ضایعات و افزایش ارزآوری تولید رب در همه این واحدها به روش اسپتیک در دستور کار قرار دارد.

جزایری با بیان اینکه ظرفیت تولید گوجه استان فارس؛ ایجاد زنجیره ارزش را ممکن می سازد، اظهار کرد: ایجاد فرآوری‌های مرتبط با تکمیل زنجیره‌های ارزش باید پیگیری شود.

نشست هم اندیشی "استاندارد سازی رب گوجه فرنگی با استفاده از روش اسپتیک" روز پنج شنبه سوم مهرماه  با حضور رییس اداره نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، داریوش امیری معاون اداره کل استاندارد فارس و جمعی از صاحبان صنایع فرآوری گوجه فرنگی به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید