Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

هرم سنی و دانشی در بخش کشاورزی با پیشرفت‌های تکنولوژی تناسب ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هرم سنی و دانشی در بخش کشاورزی متناسب با پیشرفت های تکنولوژی و مباحث روز کشاورزی نیست و این موضوع تمرکز فعالیت های بخش کشاورزی را به هم می ریزد به همین دلیل در حوزه ترویج و آموزش، هنرستان های کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

هرم سنی و دانشی در بخش کشاورزی با پیشرفت‌های تکنولوژی تناسب ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی روز سه شنبه یکم مهرماه در آیین افتتاح اولین هنرستان دخترانه کشاورزی استان فارس ابراز کرد: تمرکز فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تربیت کشاورزان آینده که مهارت کافی را در بحث کشاورزی داشته باشند در دوره های هنرستانی و مهارت آموزی کشاورزان است.

وی افزود: زنان می توانند نقش آفرینی ویژه ای داشته باشند با توجه به اینکه از دیرباز هم زنان در کنار مردان در بخش های کشاورزی فعالیت می کردند.

قاسمی تصریح کرد: صندوق خرد زنان در کمک به کسانی که سایر مهارت لازم را برای  فعالیت های کشاورزی پیدا کردند ایجاد شده است تا بتوانند حمایت های موثر را از مشاغل کشاورزی آینده که به وسیله همین هنرستان های مهارت آموزی شکل می گیرد داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه آموزش دیدگان هنرستان های کشاورزی، توانسته اند نقش آفرینی ویژه ای در ادامه داشته باشند، افزود: این تجربه قبلا در کشور بوده است خوشبختانه از نو تمرکز فعالیت های کشاورزی در کنار آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به همین سمت آمده است و امیدواریم بتوانیم تربیت کننده کشاورزان ماهر آینده و آشنا با علم روز باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در استان فارس دو هنرستان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت : هنرستان علی آباد کمین آباد با امکانات بسیار ویژه ای از گذشته وجود داشته و خیلی از مدیرانی که اکنون در عرصه کشاورزی فعالیت می کنند از همان هنرستان به نوعی آموزش های مهارتی کافی را دیدند و  امروز هم هنرستان دخترانه فدک است افتتاح شد.

قاسمی افزود: با توجه به تمرکز استان فارس به مباحث فرآوری و با توجه به اینکه نقش تولید مواد خام حدود 10درصد محصولات کشاورزی کشور را دارد در این هنرستان بیشتر رشته های صنایع غذایی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید