Iranian Agriculture News Agency

با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی؛

رونمایی از کتاب برآورد سطح زیر کشت محصولات راهبردی در استان فارس

رئیس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با حضور عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از کتابچه های "برآورد سطح زیرکشت محصولات راهبردی فارس(گندم، کلزا، برنج) به کمک GIS و سنجش از دور" رونمایی شد.

رونمایی از کتاب برآورد سطح زیر کشت محصولات راهبردی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین صحراییان جهرمی تصریح کرد: کتابچه های مذکور با هدف دستیابی به اطلاعات کشاورزی بروز و قابل اطمینان و به منظور اتخاذ تصمیم های بخشی، منطقه ای، ملی و بین المللی تهیه شد.

به گفته وی؛ در تهیه این کتابچه ها؛ توان و نقش فن آوری های نوین نظیر سنجش از دور (Remote sensing, RS) و سامانه موقعیت یاب جهانی (Global positioning system,GPS) و سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS)،Geographic Information system) روشن است.

صحراییان افزود: به طوریکه تجمیع کلیه اطلاعات مکانی و توصیفی به صورت نقشه و جداول میسر شده و امکان بروز رسانی اطلاعات تسهیل و تسریع شده و از طرفی امکان تجزیه و تحلیل عوامل مختلف و شبیه سازی و استفاده از مدل های گوناگون نیز میسر می شود.

رئیس دفتر فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: کتابچه های تهیه شده در این دفتر(گندم، کلزا برنج) که به صورت مستمر و در هر سال زراعی از 5 سال اخیر تهیه و به صورت نقشه، جدول و فایل های رقومی در اختیار مدیران شهرستانی و استانی قرار می گیرد.

صحراییان تاکید کرد: دقت مکانی این نقشه ها بیش از 90 درصد بوده و اقدامی موثر در جهت تولید آمار دقیق و مکان محور به شمار می رود.

این رونمایی با حضور عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی؛ شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع و امیررضا توکلی مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و ظفر افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید