Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

زنجیره ارزش با بسته اجرایی محقق می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور عملیاتی شدن ادبیات زنجیره باید با توجه به بهره برداران مختلف بخش کشاورزی و اقلیم های متفاوت بسته اجرایی داشته باشیم.

زنجیره ارزش با بسته اجرایی محقق می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در آیین اختتامیه همایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید تصریح کرد: با هم افزایی و استفاده از پتانسیل های استان فارس در بخش اجرا، تحقیقات و بخش خصوصی، بسته اجرایی تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری با ارائه بسته های دانشی تجربه شده باید دنبال‌ شود، افزود: کشاورزی پیشه نیاکان استان فارس بوده و اجداد ما از دیرباز به شغل کشاورزی مشغول بودند،کشاورزی استان فارس  پیشرفته و کشاورزان این استان با هوشمندی، دانش و بینش بالا در کشور پیشرو هستند.

این مقام مسئول؛ آغاز سال زراعی را رویداد مهمی در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: هدف از برگزای این همایش فائق آمدن بر چالش ها با انسجام، وحدت رویه و تشریک مساعی است و باید این پیام را به تلاشگران عرصه کشاورزی بدهیم که با عزمی جزم، به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیر و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی هستیم.

قاسمی تاکید کرد: مشکلات مطرح شده در پنل ها باید به فوریت در قالب تیم های هر پنل  و با محوریت مدیران شهرستان ها بررسی و رفع شود تا پیامد این همایش پیگیری سهل تر و بهتر امورات باشد.

وی با اظهار خرسندی از جاری شدن ادبیات تعالی در ارائه گزارش های مجموعه جهاد کشاورزی، ابراز کرد:تعالی سازمانی با هدف ارائه الگوی مدیریتی در این سازمان جاری سازی شده است.

او می گوید: برای مدیریت کردن باید ابراز مدیریتی در اختیار باشد و باید ذی نفعان، نیازها و راه های ارتباطی آنان شناسایی شود.

تیم یاوران پهنه تشکیل می شود

قاسمی به ضرورت رسیدگی به مشکلات مسئولین پهنه، گفت: تیم یاوران پهنه متشکل از ۶ نفر از مدیران ستادی در قالب دو تیم سه نفره به منظور پیگیری امورات این افراد تشکیل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه طرح "پهنه +۱" در دستور کار قرار دارد، افزود: ایجاد مزرعه الگویی در تمام پهنه ها، معرفی حداقل یک کشاورز نمونه به ازای هر پهنه، ایجاد حداقل یک صندوق خرد در هر پهنه از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هوشمندسازی کشاورزی، تصریح کرد: یکی از شهرستان به عنوان الگوی هوشمند سازی کشاورزی در نظر گرفته و با محوریت دفتر فن آوری های نوین و همکاری مرکز تحقیقات این امر اجرا شود و  مدیر جهادکشاورزی این شهرستان به عنوان مجری طرح باشد.

در پایان آیین مذکور  ضمن معرفی ذبیح اله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به عنوان مدیر برتر بخش کشاورزی استان فارس در سال ۱۳۹۸ و تجلیل از وی، از سایر  مدیران شهرستانی، سعید یعقوبی رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش بهمن شهرستان آباده و طاهره اوجی از مسئول پهنه تجلیل شد و از همسران مدیران ستادی نیز به صورت غیر حضوری تشکر و قدردانی به عمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید