Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی:

خرید حمایتی گوجه فرنگی در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی با نرخ هر کیلو گرم ده هزار ریال از امروز دوازدهم شهریور در این شهرستان آغاز شده است.

خرید حمایتی گوجه فرنگی در مرودشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود، تصریح کرد: طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی با عاملیت سازمان تعاون روستایی فارس و تعاون روستایی شهرستان مرودشت انجام می شود.

او ابراز کرد: کشاورزان گوجه فرنگی را به هر قیمتی که به کارخانه‌ها بفروشند مابه التفاوت آن تا سقف ده هزار ریال ازسوی دولت دریافت خواهند کرد.

رحیمی افزود: بهره برداران  با ارائه معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی بخش ها به شرکت های طرف قرارداد محصول خود را با رعایت استاندارد های مورد نظر تحویل خواهند داد.

به گفته وی؛ در حال حاظر پنج کارخانه به منظور خرید حمایتی اعلام آمادگی کرده اند و محصول را خریداری می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سطح زیر کشت ابلاغی برای محصول گوجه فرنگی به شهرستان مرودشت 2200 هکتار بوده است، بیان کرد: علارغم  توصیه های مکرر و نصب بنر و اطلاعیه  مبنی بر رعایت الگوی کشت بیش از سه هزار هکتار گوجه فرنگی در شهرستان کشت شده است.

رحیمی گفت: با وجود اینکه کشت گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است، هنوز هم شاهد تولید مازاد گوجه فرنگی  در شهرستان هستیم که مانند سال گذشته افت قیمت این محصول را در پی داشته است.

او به رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: تعطیلی  اماکن عمومی و کاهش مصرف گوجه فرنگی در این اماکن از دیگردلایل کاهش قیمت این محصول است.

رحیمی یادآورشد: در شهرستان مرودشت حدود ۴۰ واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی وجود دارد که علاوه بر خرید گوجه شهرستان و استان، محصول گوجه فرنگی استان‌های بوشهر، بندر عباس و کرمان را نیز خریداری می‌کند.

امسال در مرودشت  بالغ بر 200 هزار تن گوجه فرنگی تولید می شود و متوسط عملکرد80 تن در هکتار است.

مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید