Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۲۶۰۰ تن گوشت منجمد در فارس/ تخصیص ۸۰ هزار تن نهاده حمایتی به دامداران فارس

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰۱۵ تن گوشت مرغ منجمد و ۶۷۰ تن گوشت منجمد گوساله در بین اقشار مختلف مردم استان فارس توزیع شده است.

توزیع بیش از ۲۶۰۰ تن گوشت منجمد در فارس/ تخصیص ۸۰ هزار تن نهاده حمایتی به دامداران فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان فارس، رهام رحمانی با بیان اینکه در راستای تامین و توزیع مرغ به صورت منجمد در استان فارس کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: این محصول با قیمت هر کیلو گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان درب سردخانه و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت خرده فروشی در مراکز فروش مختلف در سطح این استان عرضه شده است.

به گفته وی؛ ذخایر گوشت و مرغ منجمد در استان فارس مطلوب است به طوری که سهمیه ای نیز به نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته تا در بین مدد جویان این نهاد توزیع شود.

رحمانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم خرید حمایتی مرغ تولیدی مرغداران افزود: از سال گذشته تا پایان سه ماه نخست سال جاری هر کیلو گرم مرغ منجمد را از تولید کنندگان به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری کرده است که با توجه به مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار و شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آمادگی خرید مرغ با قیمت ۱۴ هزار تومان برای هر کیلوگرم آن وجود دارد‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه گوشت منجمد گوساله نیز با قیمت تنظیم بازار هر کیلوگرم 55 هزار تومان در بازار به فروش رسیده است، ابراز کرد: در حال حاضر قرارداد خرید حدود ۵۰۰ تن گوشت گوساله منجمد داخلی با دامداران، تعاونیها و اتحادیه‌های فعال وابسته به بخش دام منعقد شده است.

او تاکید کرد: اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس گوشت منجمد گوساله را به صورت پنج تکه و با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری مینماید؛ در دو هفته اخیر بیش از ۳۲ تن گوشت گوساله منجمد بسته بندی و به سردخانه های استان منتقل شده است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس به حمایت های این اداره کل از تولید کنندگان دام و طیور در قالب توزیع ۸۰ هزار تن نهاده های دامی از ابتدای سال جاری تا امروز نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون قریب به ۱۷ هزار تن ذرت به قیمت هر کیلوگرم ۱۷۵۰ تومان، بیش از ۴۴ هزار تن کنجاله سویا به نرخ هر کیلوگرم ۲۷۰۰ تومان و نزدیک به ۱۹ هزار تن جو دامی به ارزش هر کیلو گرم ۱۷۵۰ تومان درب انبار های استان به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گفته رحمانی؛ این حجم از توزیع اقلام تغذیه ای مورد استفاده در خوراک دام و طیور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ده درصدی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید