Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک با رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان شد؛

آب را در اختیار کشاورزان قرار دهید

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید آب این نعمت خدا دادی به کشاورزان تخصیص داده شود تا جهش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان رقم بخورد.

آب را در اختیار کشاورزان قرار دهید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی فروردین که به همراه فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کرده بود و از سد سلمان فارسی قیروکارزین بازدید داشت در جمع برخی از مدیران استانی و مسئولین محلی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری، تخصیص آب پایدار به اراضی قیروکارزین و اجرای طرح انتقال می تواند در توسعه و آبادنی این منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرستان قیروکارزین قطب تولید خرما، لیمو ترش و لیمو شیرین در استان فارس و جنوب کشور است، ابراز کرد: دغدغه تامین آب کشاورزی در این شهرستان به حق و به جا است زیرا اقتصاد منطقه بر پایه کشاورزی استوار شده است .

فروردین با بیان اینکه تامین آب به عنوان اساسی ترین خواسته مردم حوزه انتخابیه وی است، افزود: این موضوع باید در اولویت بررسی کمیسیون های مجلس و وزارت نیرو باشد تا برای تصمیم گیری صورت گیرد.  

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک پس از بررسی های کارشناسی وزارت نیرو میزان تخصیص آب کشاورزی از سد سلمان فارسی قیروکارزین مشخص و اعلام شود.

در صورت تخصیص آب پایدار از سد سلمان فارسی قیروکارزین به اراضی پایاب سد و اجرای طرح انتقال بیش از 11 هزار هکتار از زمین های شهرستان قیروکارزین و خنج از نعمت آب بهره مند و کشاورزی به عنوان اصلی ترین فعالیت اقتصادی در این منطقه جانی دوباره خواهد گرفت.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید