Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 64 پروژه عشایری فارس به مناسبت هفته دولت

مدیر کل امور عشایر استان فارس از افتتاح 64 پروژه عمرانی به ارزش 120 میلیارد ریال در مناطق مختلف عشایری این استان خبر داد.

افتتاح 64  پروژه  عشایری فارس به مناسبت هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، روح الله بهرامی با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها اشتغال‌زایی 500 نفری را به صورت مستقیم به دنبال دارد، گفت: 1145 خانوار در مناطق مختلف عشایری از پروژه های مذکور بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز چاه ، برق رسانی، احداث ذخیره آب، راهگشایی جاده‌های عشایری و احداث آب انبار است.

به گفته وی؛ شاخص های عشایری از متوسط شاخص های روستایی پایین‌ تر هستند و ارتقای شاخص ها کار نسبتاً دشورای است که در این راستا باید اقدامات زیربنایی انجام شود .

بهرامی با اشاره به اینکه  12 هزار کیلومتر راه عشایری در مناطق استان فارس به شکل تارعنکبوتی وجود دارد، افزود: سالیانه  5 هزار کیلومتر راهگشایی توسط اداره کل امور عشایر انجام می شود.

مدیر کل امور عشایر استان فارس به رشد توسعه در مناطق عشایری این استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: شاخص های آب آشامیدنی در مناطق عشایری در  سال 1392،  26 درصد بود که در سال جاری به 54درصد رسید.

به گفته وی؛  برخورداری عشایر در زمینه مسکن مناسب از 5درصد در سال 92  به 20درصد در سال جاری افزایش یافته است و در زمینه سوادآموزی جامعه عشایر در این مدت ده درصد رشد داشتند.

بهرامی با اشاره به اینکه شاخص سوخت فسیلی در سال 92، 65 درصد بوده  و در سال جاری  100 درصد است، افزود: ایجاد راه های مناسب نیز در این مدت  از 36 درصد به 52 درصد ارتقاء یافت.

مدیر کل امور عشایر استان فارس ابراز کرد: تلاش برای توسعه شاخص های زندگی عشایر از قبیل بهداشت، آموزش و مسکن در دستور کار قرار دارد.

بهرامی؛ ایجاد تنوع در اشتغال و تولید عشایر نیز از جمله برنامه های راهبردی دانست و اظهار کرد: در این راستا کمک به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی عشایر، کمک در زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی از جمله این موارد است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید