Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۷۰ میلیارد ریالی کرونا به شیلات فارس

در سه ماهه اول سال جاری حدود هزار تن ماهی تولید شده در مزارع فروش نرفت یا با قیمتی کمتر از قیمت واقعی به بازار عرضه شد که این مهم عمدتا ناشی از تعطیلی رستوران ها و اماکن عمومی و ادارات بر اثر شیوع بیماری کرونا بود.

خسارت ۷۰ میلیارد ریالی کرونا به شیلات فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیر شیلات فارس  و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه از میزان خسارت برآورد شده 40 میلیارد ریال در مزارع پرورش ماهیان  سردآبی و خاویاری بود، گفت: خسارت تولید کنندگان ماهی زینتی رقمی بالغ بر 10 میلیارد ریال برآورد شد.

وی افزود: این خسارت در اثر کاهش قدرت خرید مردم، بسته شدن مراکز عرضه و همچنین بعضا تلفات ناشی از انباشت ماهی تولیدی است.

به گفته فلاحی؛ کاهش تقاضا موجب بروز خسارت تقریبی ۲۰ میلیارد ریالی به فعالان بخش فرآوری و بازاررسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی نیز آبزی پروران در فشار مضاعف قرار داده است، ابراز کرد: برای برون رفت از این شرایط راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به توجه به سوشال مارکتینگ، فضای مجازی و اپلیکیشن‌های بازاررسانی اشاره کرد.

 این مقام مسئول؛ تامین تسهیلات سرمایه در گردش برای آبزی پروران را از دیگر راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و ادامه داد برای این مهم 1245 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده است.

مدیر شیلات فارس و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ نگاه به داخل و تقویت مراکز تکثیر در جهت تامین ماهیان سالم و سریع‌الرشد به همراه اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری در مزارع را از دیگر راهکارهای عنوان کرد و افزود: آبزی پروران باید تولید محصولات استاندارد و صادرات محور نیز توجه ویژه داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید