Iranian Agriculture News Agency

173 هزار کیلو گرم نهاده آماده توزیع در قیروکارزین

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری قیروکارزین از تامین و تهیه بیش از 173 هزار کیلوگرم کود شیمیایی یارانه دار اوره سهمیه کشاورزان و باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان از کود اوره از سهمیه اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی باغداران استان فارس جذب شده است.

173 هزار کیلو گرم نهاده آماده توزیع در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، عبدالرضا نعمتی با تاکید بر اینکه سهمیه اختصاصی به این شهرستان قریب به 40 درصد کل سهمیه استان فارس را شامل می شود، تصریح کرد: بیش از 6 محموله کود یارانه دار به صورت فله ای از بنادر جنوبی به انبار این شرکت تعاونی حمل و تخلیه شده است.

بازرس اتحادیه شرکت های تعاونی باغداران استان فارس اظهار کرد: این محموله ها پس از تخلیه و دپو در انبار توسط نیروی کارگری و به صورت دستی کیسه گیری و در وزن های 50 کیلوگرمی توزین می شود که این مراحل توسط نهاد های ذیربط خصوصا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و انجمن صنفی کار های کشاورزی رصد و ارزیابی می شود.

نعمتی ضمن تشکر از تمامی مسئولین استانی و شهرستانی به منظور انجام رایزنی های لازم برای تخصیص سهمیه مذکور به بخش کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین، افزود: مساعدت اتحادیه باغداران ایران به استان فارس قطعا نقش بسزایی در بهبود تغذیه گیاهی و جهش تولید محصولات زراعی و باغی استان و این شهرستان خواهد داشت.

اطلاعات سامانه پهنه بندی اساس توزیع نهادها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه آماده توزیع بیش از 173 تن کود اوره حمل شده به شهرستان هستیم، تاکید کرد: اطلاعات خروجی از سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی اساس تخصیص و توزیع نهاده ها در بین کشاورزان و باغداران این شهرستان است.

مهدی همتی با توضیح اینکه بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیش از 42 هزار هکتار سطح اراضی  زراعی و باغی به سه مرکز حومه، مبارک آباد و افزر تقسیم شده است، ابراز کرد: این اراضی به 17 پهنه تقسیم و هر کدام تحت نظارت یک کارشناس است از این رو بهره برداران برای ثبت اطلاعات زراعی، باغی، شیلات، زنبور عسل، گلخانه، دامپروری و غیره خود به مسئولین پهنه ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: کشاورزان و باغدارانی که تا کنون در سامانه مذکور ثبت اطلاعات نشده اند امکان بهره مندی از نهاده های یارانه ای را ندارند همچنین بنا به اعلام و تصمیم سازمان متبوع کود های شیمیایی برای محصول گندم در سال زراعی آتی صرفا مخصوص افرادی است که اسامی آنان در اطلاعات شرکت غله ثبت و گندم تولیدی سال قبل خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده باشند.

او به چگونگی توزیع نهاده و صدور حواله ها نیز در این شهرستان اشاره و اعلام کرد: سامانه توزیع نهاده های این مدیریت در نوع خود در کشور منحصر به فرد است زیرا توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در بستر وب طراحی و اجرا شده و هیچ نمونه ای از آن در کشور وجود ندارد.

به گفته وی؛ در این سامانه کشاورزانی که قبلا ثبت اطلاعات شده اند پس از ارائه درخواست حواله الکترونیک برای آنان صادر و به کارگزاران بخش خصوصی یا تعاونی ارسال می شود که این حواله ها زمان دار بوده تا در صورت عدم مراجعه به صورت خودکار منقضی و باطل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در سال 1398 بیش از 6500 مورد حواله الکترونیک برای توزیع کود های شیمیایی یارانه ای در این مدیریت صادر شده است که به زیر بخش زراعت 5 هزار حواله و به زیر بخش باغبانی بیش از 1500 حواله اختصاص یافت. 

او  با اشاره به اینکه 3900 نفر بهره بردار در سال گذشته از یارانه های حمایتی دولت در این بخش بهره مند شده اند، می گوید: این تعداد از حواله های الکترونیک به منظور توزیع بیش از 3400 تن انواع کوده های صادر شده است.

متقاضیان صرفا از طریق کارگزاران رسمی و عاملین مجاز توزیع نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند، با توزیع کود های خارج از شبکه و غیراستاندارد برخورد قانونی می‌شود.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید