Iranian Agriculture News Agency

صدور پروانه استاندارد تشویقی برای 6 محصول کشاورزی در فارس/پرتقال، نارنگی، زعفران (دو مزرعه)، سیب درختی، خیار و پسته در فهرست این محصولات

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها برای محصولات خام کشاورزی در این استان صادر شده است.

صدور پروانه استاندارد تشویقی برای 6 محصول کشاورزی در فارس/پرتقال، نارنگی، زعفران (دو مزرعه)، سیب درختی، خیار و پسته در فهرست این محصولات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان فارس، محمد مهدی غیاثی تصریح کرد: در پی بررسی‌های انجام شده با صدور پروانه های استاندارد تشویقی برای محصولات پرتقال، نارنگی، زعفران (دو مزرعه)، سیب درختی، خیار و پسته تولیدی در مزارع و باغ‌های متقاضیان موافقت شده است.

وی در خصوص روند ملی دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.maj.ir نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی اقدام می کنند.

او افزود:  کارشناسان از کاشت تا برداشت محصول به طور مستمر بر عملیات زراعی در مزارع و باغ ها نظارت کرده و در زمان برداشت،  نمونه برداری توسط شرکت بازرسی با همکاری مدیر کنترل کیفیت و دبیر طرح انجام و نمونه ها به آزمایشگاه های همکار استاندارد و معتمد سازمان ارسال می شود.

به گفته غیاثی؛ در صورت منطبق بودن آزمایش باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین با استاندارد ها و پس از طرح در کمیته علائم و تائید مستندات، کلیه مدارک از طریق سامانه به سازمان ملی استاندارد ارسال و پس از تایید نهایی، پروانه استاندارد تشویقی صادر خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از الزامات تحقق امنیت غذایی، سالم بودن مواد غذایی است و تامین غذای سالم در گرو تولید هدفمند و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و استانداردسازی آن است.

او می گوید: انجام این اقدامات در نهایت منجر به ارتقاء سلامت جامعه می‌شود که این مهم باید بیشتر مورد توجه آحاد مردم و مسئولین  قرار گیرد؛

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: آحاد جامعه در زمینه استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی استاندارد و مسئولین در راستای تخصیص اعتبار و ردیف بودجه ای خاص به این موضوع باید گام های بلندتری برداند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید