Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

خرید 900 هزار تن گندم از کشاورزان استان فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از خرید بیش از 900 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان خبر داد و گفت: از این میزان 870 هزار تن به صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس و بیش از 30 هزارتن به صورت توافقی خریداری شده است.

خرید 900 هزار تن گندم از کشاورزان استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان با اشاره به اینکه پنج هزار هکتار از اراضی گندم آبی و 19 هزار هکتار گندم دیم هنوز برداشت نشده است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها در خاتمه سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 413 هزار تن گندم در استان فارس تولید می شود.

وی با اشاره به افزایش گندم تحویلی کشاورزان به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس نسبت به سال گذشته، افزود: بهبود قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته و پرداخت به موقع وجه گندم از دلایل این امر است.

پژمان؛ پراکنش مناسب بارندگی همراه با برنامه ریزی های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله رعایت تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از آرایش کاشت، اجرای برنامه تغذیه تلفیقی به همراه مصرف قارچ کش ها، اجرای طرح های امید و پارسل بندی و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را از عوامل مهم در افزایش تولید گندم استان دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به تولید بذر گندم در این استان گریزی زد و افزود: تاکنون بیش از 46 هزار تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته بر اساس نیاز بذری شهرستان ها این بذور به منظور کشت سال زراعی آتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

پژمان در خاتمه از پیش بینی تولید بیش از یک میلیون و 350 هزار تن گندم در استان فارس و تحویل بیش از 900 هزارتن آن به شرکت غله و خدمات بازرگانی سخن گفت و افزود: بر این اساس استان فارس رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید