Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

افزایش 70 درصدی سطح بیمه باغبانی در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در سال جاری پوشش بیمه ای محصولات باغی این شهرستان با افزایش نزدیک به 70 درصد نسبت به سال قبل، به 3648 هکتار رسیده است.

افزایش 70 درصدی سطح بیمه باغبانی در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به اینکه این شهرستان امسال در رتبه دوم بیمه پذیری محصولات باغی در استان فارس قرار دارد تصریح کرد: انعقاد قرار داد بیمه برای 1812 هکتار از نخیلات و 1836 هکتار از مرکبات این شهرستان را به جایگاه نخست بیمه گری این دو محصول در استان فارس رساند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از فعالیت های مستمر کارشناسان بیمه ای بانک کشاورزی برای توسعه این سیستم حمایتی از بخش کشاورزی اظهار کرد: به منظور خرید پوشش بیمه ای محصولات باغی در مدت بیمه گری نخیلات و مرکبات، در شهرستان قیروکارزین 2142 نفر باغدار 3980 فقره قرار داد بیمه ای را با صندوق بیمه محصولات کشاورزی منعقد کرده اند.

به گفته وی؛ حق بیمه باغ های بیمه شده در سال جاری بیش از 43 میلیارد و 996 میلیون ریال بوده است که بالغ بر 27 میلیارد و 234 میلیون ریال آن سهم دولت و به صورت کمک های غیر مستقیم به باغداران این شهرستان است.

همتی با یاد آوری اینکه سطح نخیلات و مرکبات این شهرستان بیش از 16 هزار هکتار است، اضافه کرد: با تمام تلاش های مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین خصوصا مسئولین پهنه های کشاورزی و بانک کشاورزی تا کنون تنها نزدیک به 23 درصد سطح این باغ ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

او به خسارت های روی داده از ابتدای سال جاری تا کنون نیز اشاره و بیان کرد: مرکبات و نخیلات بیمه شده این شهرستان از قِبل خسارت های ناشی از طوفان، تگرگ و عدم تلقیح به دلیل  بارندگی فروردین ماه تا بیش از 40 درصد تعهدات قرار داد بیمه ای مشمول دریافت خسارت شده اند.

وی به خسارت رگبار و طوفان چند روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از دریافت و ثبت درخواست های خسارت باغداران نسبت به جمع بندی و تصمیم گیری موارد مذکور اقدام خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه همه ساله شاهد خسارت های زیادی  به علت حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی هستیم، افزود: موضوع بیمه محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اولویت مهم به همه زیر بخش های کشاورزی اعم از باغ ها، زراعت ها، واحد های دام، طیور و زنبور عسل تسری یابد.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی استقلال مالی و شخصیت حقوقی دارد و بر اساس مقررات قانونی شرکت های دولتی اداره و دارای مجمع عمومی مرکب از وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی ودارائی، مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و  به ریاست وزیر جهاد کشاورزی است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید