Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

رگبار و تند باد به کشاورزی قیروکارزین خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از وقوع پدیده رگبار و تند باد در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع این رخداد جوی سطح و میزان خسارت های احتمالی در حال ارزیابی و برآورد است.

رگبار و تند باد به کشاورزی قیروکارزین خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به ثبت بیش از 14 میلی متر بارش باران در ایستگاه باران سنجی افزر و وزش تند باد های عصر روز جمعه سوم مرداد ماه اظهار کرد: بر اثر این رویداد جوی بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: عمده این خسارت‌ها در قالب ریزش محصول، شکستگی خوشه، شکستگی تنه درختان و در مواردی ریشه کن شدن مرکبات و نخیلات بوده است.

وی به وقوع سیلاب پس از این بارش های رگباری نیز اشاره و بیان کرد: احتمال خسارت به قسمت هایی از تاسیسات زیر بنایی مانند جاده های بین مزارع، آب نما ها، چاه ها و سیستم های آبیاری تحت فشار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همتی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی در  بیش از 20 درصد از باغ های این شهرستان ابراز کرد: باغداران دارای قرار داد بیمه ای حداکثر تا 72 ساعت آینده نسبت به ثبت درخواست خسارت خود اقدام کنند.

به گفته وی؛ علاوه بر امکان ثبت اینترنتی درخواست خسارت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات بیمه ای مستقر در شهرستان امکان ثبت تلفنی خسارت ها را از طریق شماره همراه 09164641451 نیز فراهم کرده است.

او تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا باغداران خسارت دیده از هر گونه مراجعه غیر ضروری به مراجع ذی ربط خودداری و به صورت غیر حضوری درخواست های خود را پیگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه سطح باغ های این شهرستان بیش از 16 هزار هکتار است، افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها مرجع جبران خسارت هزینه تولید در موضوع تولید محصولات باغی، زراعی و دامی است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید