Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

خسارت نخیلات پیر غیب قیروکارزین برآورد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بیش از دو میلیارد ریال خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی در نخیلات دیم روستای پیر غیب این شهرستان ارزیابی و برآورد شده است.

خسارت نخیلات پیر غیب قیروکارزین برآورد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به وقوع این حادثه در روز جمعه بیست و هفتم تیرماه تصریح کرد: در پی روی دادن این حریق که بامداد روز شنبه به طور کامل مهار شده است، 350 اصله نخل طعمه حریق شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اهمیت موضوع گروه کارشناسی این مدیریت از محل حادثه در سطحی بالغ بر 2.5 هکتار بازدید و نسبت به تهیه گزارش‌های لازم به منظور ارسال به مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اقدام کرده است.

به گفته وی؛ سطح خسارت دیده متعلق به بیش از چهار نفر از باغداران این روستا بوده است که در صورت عدم تلاش برای مهار و کنترل آتش بیش از یک هزار اصله نخل در آتش می سوخت و عرصه های منابع طبیعی در خطر قرار می گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به توصیه های مکرر و اعلام هشدار های مداوم به باغداران شهرستان در خصوص رعایت مسائل مدیریتی و حفظ ایمنی باغ ها در فصل تابستان، افزود: شدت گرمای روزانه و علف‌های هرز انبوه خشک حذف نشده در ایجاد آتش سوزی مستمر باغ های این شهرستان موثر است.

او می گوید: در دو ماه خرداد و تیر ماه تا کنون سطحی بالغ بر هشت هکتار از باغ های شهرستان قیروکارزین در آتش‌سوزی‌های متعدد خسارتی بالغ بر هشت میلیارد ریال را متحمل شده است.

همتی از باغداران درخواست کرد؛ ضمن رعایت نکات ایمنی مانند حضور مداوم در محل فعالیت خود و مبارزه با علف های هرز درون و اطراف باغ و مزارع، نسبت به انجام هماهنگی لازم با تراکتور داران منطقه خود برای  همکاری در کنترل حوادث احتمالی اقدام کنند.

بارندگی های بیش از 500 میلیمتری در فصل زراعی جاری و در نتیجه پوشش انبوه علف های هرز در مناطق مختلف باعث ایجاد بیش از یک صد مورد آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی، باغ ها و مزارع شهرستان قیروکارزین از ابتدای سال جاری تا کنون شده است.

شهرستان قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید