Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مُهر:

قنات تنگ شول مُهر مرمت می شود

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر از بازسازی قنات تنگ شول خبر داد و گفت: با مرمت این قنات، 10 هکتار از اراضی باغداران زیر کشت قرار می گیرد.

قنات تنگ شول مُهر مرمت می شود

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس، با اشاره به اینکه هدف از مرمت این قنات افزایش دبی آب تا 4 اینچ است، ابراز کرد: اعتبار مورد نیاز برای این امر 724 میلیون ریال است که 615 میلیون ریال سهم دولت و از محل کمک های فنی و اعتباری و مابقی از محل خودیاری است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵تاکنون، ۱۷رشته قنات در چهل و یک مرحله با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 780 میلیون ریال در شهرستان مُهر مرمت شده که افزایش ۴۵ درصدی دبی قنات ها را به دنبال داشته است.

مرادی به دیگر اقدامات در زمینه آب و خاک وفنی و زیر بنایی در این شهرستان گریزی زد و افزود: از سال گذشته تاکنون سامانه های نوین آبیاری نوین در سطح 252 هکتار و با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد در اراضی زراعی و باغی این شهرستان اجرا شده که این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر افزود: احیا و مرمت قنات بیدو به طول 40 متر، احداث کانال انتقال آب تنگ دهو چاه شرف، احداث خط انتقال آب مجموعه فاطمیه مُهر از دیگر اقدامات در این راستا بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید