Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی فارس معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری به عنوان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان معرفی شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی فارس معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز شنبه سی و یکم خردادماه در آیین معارفه مدیر صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان گفت: در چشم انداز بخش کشاورزی استان فارس یکی از رویکرد ها و استراتژی های اساسی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ارزش افزوده و اشتغال پایدار بخش کشاورزی را به دنبال دارد، ابراز کرد: از آنجایی که تسری نگرش زنجیره ای در بخش کشاورزی مدنظر است و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره تولید فرآوری است از این رو صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان یکی از اهداف چشم انداز و اولویت‌های پایه ما در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی؛ ظرفیت سردخانه های استان فارس در سال 93، 150هزار تن بود و امروز بالغ بر 400هزار تن است.

قاسمی با اشاره به اینکه سردخانه ها به تنهایی حدود ۱۵ درصد در بهبود قیمت محصولات کشاورزی موثر هستند، افزود: به دلیل همزمان رسی محصولات در استان فارس در مواقعی از سال روند عرضه افزایش و تقاضا ثابت است و در برخی موارد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوطه نیز وجود ندارد از این رو سردخانه به کشاورزان فرصت عرضه محصول در زمان مناسب می دهد و در نتیجه باعث پایداری در اقتصاد کشاورزی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی سال گذشته از رتبه چهارم به رتبه دوم ارتقا یافت، ابراز کرد: توسعه این صنایع در سال گذشته نسبت به کل صنایع ایجاد شده از اول انقلاب تاکنون رشدی بالغ بر 17 درصد داشته که توفیقی بی نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به توسعه برنامه محور در این سازمان، اظهار کرد: سند توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان فارس تدوین شده و با استفاده از استراتژی حاصل از تحلیل سوات به روز رسانی می شود.

در آیین تکریم و معارفه مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان فارس از زحمات مهدی صادقی مدیر سابق این مدیریت تقدیر شد، او از مدتی پیش سکاندار معاونت توسعه مدیریت و منابع این سازمان را عهده دار شده و سید عبداله جزایری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پیش از این معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید