Iranian Agriculture News Agency

با بسیج جوانان روستایی؛

حریق در مراتع کردیل قیروکارزین مهار شد

آتش که شامگاه چهار شنبه بیست و هشتم خرداد ماه بر تن خشک مراتع دشت اعلاء روستای کردیل در بخش افزر شهرستان قیروکارزین افتاده بود به سرعت مهار شد.

حریق در مراتع کردیل قیروکارزین مهار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، دهیار روستای کردیل گفت: با اطلاع از آتش سوزی در اراضی ملی که هر لحظه باغ های منطقه را تهدید می کرد بیش از ۵۰ نفر از جوانان روستا بسیج و اقدام به کنترل آتش سوزی کردند.

محمد نادری افزود: به کارگیری یک دستگاه تراکتور متعلق به علی پوریده از اهالی روستا که دواطلبانه در اختیار گذاشته شده بود نقش بسزایی در اطفاء حریق داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گفته وی؛ این آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن و نزدیک به یک ساعت پس از آغاز به مهار جوانان روستا در آمده که این همدلی و همکاری ستودنی بوده است.

او می گوید: میزان و سطح خسارت دیده در این آتش سوزی باید از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برآورد و اعلام شود اما بر اساس مشاهدات چشمی سطحی نزدیک به سه هکتار طعمه حریق شده است.

نادری با تقدیر از کمک های شورای روستای کردیل ابراز کرد: اطلاع به موقع، بسیج جوانان، دسترسی سریع به موقعیت و تلاش جمعی موجب شد تا از بروز خسارت به باغداران جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در صورت عدم کنترل آتش سطح وسیعی از باغ های مرکبات و نخیلات تهدید و در معرض خطر قرار می گرفتند.

با گرم شدن هوا و افزایش درجه حرارت منطقه به بیش از ۴۴ درجه سانتیگراد آتش سوزی های مکرری در سطح مراتع، مزارع، و باغ ها گزارش می شود که لزوم آمادگی عمومی دستگاه ها و مردم را می طلبد.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید