Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

پیش‌بینی رشد 32 درصدی تولیدات کشاورزی کشور

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصولات کشاورزی در سال جاری برابر با ۱۲۸ میلیون تن شود که این میزان تولید در مقایسه با تولیدات کشاورزی در سال ۹۲ با حدود ۹۷ میلیون تن بوده، دارای رشد ۳۲ درصدی است.

پیش‌بینی رشد 32 درصدی تولیدات کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شاهرخ شجری در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی  در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز ابراز کرد: ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور در سال ۹۸ برابر با ۱.۸۶ اسب بخار بوده است که نسبت به میزان آن در  ۹۲ با ۱.۲۶ اسب بخار حدود ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد و بدین ترتیب توانسته است به طور قابل ملاحظه بهره وری بخش کشاورزی را ارتقا دهد و از طرف دیگر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی  شده است.

به گفته وی، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نام گرفته است بسیار حائز اهمیت است.

شجری افزود: برگزاری نمایشگاه های ماشین آلات کشاورزی یکی از راه های مناسب ترویج و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی به منظور اقتصادی کردن تولید و ارتقاء ظرفیت تولید در بخش کشاورزی است.

این مقام مسئول ابراز کرد:از شرکت های حاضر در نمایشگاه کشاورزی شیراز تقاضا دارم به موضوع انتقال دانش و بومی سازی تولید ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور توجه جدی داشته باشیم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی با شعار "کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی " را به همکاران زحمت کش وزارت جهادکشاورزی تبریک می‌گویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید