Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

پرداخت بیش از 191 میلیارد ریال خسارت سیل 98 در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به تخصیص بیش از 289 میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل 98 به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: تا کنون نزدیک به 70 درصد از این اعتبارات به مبلغ 191 میلیارد و 525 میلیون ریال به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از 191 میلیارد ریال خسارت سیل 98 در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: مبلغ 144 میلیارد و 764 میلیون ریال از اعتبار تخصیصی در قالب کمک های بلاعوض بوده است که قسط اول آن  به میزان 63 میلیارد ریال به حساب ذی نفعان واریز شد.   

او ابراز کرد: مرحله دوم این کمک ها در حال تدارک برای پرداخت است که با توجه به تعهدات اخذ شده از باغداران واریز آن منوط به رفع اثر سوء ناشی از حادثه روی داده و ارائه بیمه نامه معتبر واحد خسارت دیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: عددی بالغ بر 144 میلیارد ریال از اعتبارات مذکور نیز به صورت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد بوده است که در حال حاضر 1134 نفر از افراد مشمول نزدیک به 129 میلیارد ریال آن را جذب کرده اند.

به گفته وی؛ با توجه به میزان اعتبار تخصیصی و جذب مبالغ کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه، قیروکارزین در میزان اعتبار تخصیص یافته پیشتاز و رکورد دار جذب آن در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن تقدیر از تلاش  همکاران خود در پرداخت این حجم از خسارت ها افزود: در پرداخت این اعتبارات شعب بانک های کشاورزی، ملی، توسعه تعاون، صادرات، ملت و سپه مشارکت فعال داشته و نهایت همکاری را با باغداران و افراد خسارت دیده دارند.  

همتی با یاد آوری اینکه کار گروه خسارت سیل 98 در سال گذشته تشکیل و درخواست های خسارت را بررسی کرده اند، بیان کرد: برای پرداخت این خسارت ها 1395 فقره درخواست  تائید شده  در سامانه جامع امداد و باز سازی دولت بارگذاری و دستور پرداخت آن صادر شده است.

با تائید کار گروه شهرستانی و استانی خسارت سیل 98 در قیروکارزین باغداران خسارت دیده مشمول به ازای هر هکتار باغ مثمر 25 میلیون ریال کمک بلاعوض و 25 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند. 

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید