Iranian Agriculture News Agency

در سال جهش تولید؛

بهبود معیشت عشایر با اجرای طرح های مرتعداری

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: معیشت عشایر با اجرای طرح های مرتعداری و بهره مندی از مزایای آن بهبود می یابد.

بهبود معیشت عشایر با اجرای طرح های مرتعداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی در حاشیه بازدید از مناطق میان بند عشایری تنگ خشک مرودشت اظهار کرد: با اجرای طرح های مرتعداری برای عشایر امکان کشت گیاهان دارویی، چاه مالداری و کشت علوفه فراهم می شود.

به گفته وی؛ این اقدام می تواند موجب تنوع در تولیدات جامعه عشایری و ایجاد اشتغال در این قشر تلاش گر شود که خود یکی از دو اولویت راهبردی این اداره کل در سال جاری است.

بهرامی افزود: راهبرد ایجاد تنوع در تولید و اشتغال عشایر در پنج محور اصلی راه اندازی واحدهای بوم گردی و گردشگری عشایری، ایجاد زنجیره تولید گیاهان دارویی، زنجیره تولید گوشت قرمز، زنجیره صنایع دستی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فرآورده های دامی همراه با برند سازی دنبال می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد:ارتقاء شاخص های برخورداری جامعه عشایری از جمله دسترسی به آب، برق، مسکن، بهداشت و سواد اولویت راهبردی دیگری است که در سال جهش تولید در دستور کار قرار دارد.

در این بازدید عشایر درخواست ها و مشکلات خود در خصوص راه دسترسی، اسکان، تامین آب شرب انسانی و دام، بهداشت و بیمه دام را مطرح کردند که مدیر کل امور عشایر فارس دستورات لازم به منظور پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر کرد.

مرودشت چهار راه تردد عشایر شهرستان های شمالی و جنوبی استان در فصل کوچ بوده و میزبان جمعیت قابل توجهی از عشایر ایل خمسه و قشقایی استان فارس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید