Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت بیمه کشاورزی:

آغاز بیمه گری محصولات تابستانه

مدیر عامل شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی پیشگامان گفت: بیمه گری کنجد، لوبیا و دیگر محصولات تابستانه از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز بیمه گری محصولات تابستانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام امیری اظهار کرد: انجام فرایند بیمه گری این محصولات کاملا بر اساس خود اظهاری کشاورز است و قبل از کشت امکان صدور بیمه نامه را دارد.

وی تصریح کرد: بارندگی های سیل آسا، تگرگ، سیل، طوفان، سرما و گرما در زمان گلدهی از مهم ترین عوامل خطر تحت پوشش بیمه برای این محصولات زراعی است که کشاورزان عمدتا هر ساله از آن آسیب می بینند. 

او با اشاره به اینکه حق بیمه سهم بیمه گذار در گزینه های مختلف بر اساس میزان حداکثر تعهد خسارت متفاوت است،  ابراز کرد: در صورت وقوع عامل خسارت تحت پوشش هر هکتار کنجد با بیشترین میزان سطح تعهد تا 50 میلیون ریال جبران خسارت هزینه تولید می شود.

به گفته وی؛ صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور یک صندوق به منظور حمایت از بخش کشاورزی است که دولت محترم برای حمایت از کشاورزان یارانه های خود را در قالب حق بیمه سهم دولت و تامین منابع مالی غرامت ها به آن اعطا می کند.  

امیری با تاکید بر اینکه در قیروکارزین هر ساله بیش از 2 هزار هکتار از زمین های زراعی به کشت محصولاتی مانند کنجد و لوبیا اختصاص دارد، اظهار امیدواری کرد: با اقدامات ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و تلاش کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی درصد قابل توجهی از اراضی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی پیشگامان بیان کرد: بر اثر بارش تگرگ مهر ماه سال گذشته کشاورزان قیروکارزینی تا 80 درصد دچار خسارت شدند که به دلیل عدم خرید پوشش بیمه ای با زیان زیادی مواجه شدند. 

انجام بیمه انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور، زنبورعسل، کرم ابریشم و آبزیان پرورشی در مقابل خسارت های ناشی از حوادث قهری نظیر تگرگ، طوفان، باد گرم، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی و یخبندان، آتش¬سوزی، صاعقه از وظایف اصلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید