Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

قیمت جو در قیروکارزین تثبیت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت تنظیم بازار محصولات راهبردی کشاورزی گفت: با آغاز خرید تضمینی جو تولیدی کشاورزان قیمت آن در بازار تثبیت و از زیان کشاورزان جلوگیری می شود.

قیمت جو در قیروکارزین تثبیت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی اظهار کرد: از شنبه سوم خرداد ماه در این شهرستان اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان فارس به عنوان عامل و شرکت سهامی پشتیبانی امور دام استان فارس به عنوان مباشر هر کیلو جو را به قیمت 1630 تومان از کشاورزان خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه این قیمت به عنوان کف قیمت جو در بازار خواهد بود، افزود: به منظور خرید جو در مراکز خرید تضمینی، حداکثر افت مفید قابل قبول 5 درصد و بیشترین افت غیر مفید قابل قبول 3 درصد است و میزان رطوبت مجاز محصول 14 درصد خواهد بود .

این مقام مسئول تصریح کرد: خرید جو صرفا برای محصول تولیدی در سال زراعی جاری از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت اطلاعات شده اند امکان پذیر بوده و خرید از واسطه ها ممنوع است.

به گفته وی؛ تولید جو در سال زراعی 99-98 نسبت به سال پیشین خود افزایش سه برابری دارد که این موضوع باعث شده است ضرورت ایجاد مراکز خرید تضمینی برای این محصول احساس شود.

 همتی ابراز کرد: پیش بینی می شود بیش از 4هزار تن جو از سطح بیش از 2 هزار و 400 هکتاری این محصول برداشت شود و قسمتی از محصول مازاد بر مصرف کشاورزان و دامداران به مزاکز دائر شده تحویل شد.

در زمان تحویل هر محموله از محصول تولیدی به مراکز خرید تضمینی ارائه و تسلیم تصویر کارت ملی، شماره حساب بانکی و شماره همراه الزامی است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید