Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

صدور 6500 حواله کود های یارانه دار در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در سال 1398 بیش از 6500 مورد حواله الکترونیک برای توزیع کود های شیمیایی یارانه ای در این مدیریت صادر شده است.

صدور 6500 حواله کود های یارانه دار در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی اظهار کرد: در زیر بخش زراعت 5 هزار حواله و به زیر بخش باغبانی بیش از 1500 حواله اختصاص دارد.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 3900 نفر بهره بردار از یارانه های حمایتی دولت در این بخش بهره مند شده اند، تصریح کرد: این تعداد از حواله های الکترونیک به منظور توزیع بیش از 3400 تن انواع کوده های یارانه دار صادر شده است.  

او با بیان اینکه در سال گذشته سهمیه کود شیمیایی اختصاص یافته به شهرستان قیروکارزین 2700 تن اوره، 250 تن فسفات تریپل، 110 تن فسفات آمونیوم و 220 تن پتاس بوده است، تشریح کرد: بهبود تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصول از مهم ترین اهداف مد نظر است که با این حمایت ها دسترسی به آن تسهیل می شود.

وی بیشترین میزان تخصیص نهاده را مربوط به زیر بخش زراعت برای محصولاتی مانند گندم، کلزا، جو، لوبیا، کنجد و گوجه فرنگی اعلام و ابراز کرد: در زیر بخش باغبانی نیز انواع نخیلات و مرکبات مانند لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال و نارنگی کود های شیمیایی دولتی را دریافت کرده اند.

به گفته او؛ شناسایی و ثبت اطلاعات سطح زیر کشت محصولات زراعی یا باغی افراد متقاضی در هر سال زراعی در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی پیش شرط بررسی تخصیص نهاده های یارانه دار به افراد است.

همتی با بیان اینکه 12 عامل توزیع نهاده ها در قالب تعاونی یا بخش خصوصی با مدیریت جهاد کشاورزی همکاری دارند، اضافه کرد: شرکت تعاونی کشاورزی و باغداری قیروکارزین و تعاونی تولید مبارک آباد به عنوان موفق ترین تعاونی ها در جذب و توزیع سهمیه های تخصیصی اقدام کرده اند.   

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با یاد آوری سطح زیر کشت 32 هزار هکتاری اراضی زراعی و باغی در این شهرستان افزود: متقاضیان صرفا از طریق کارگزاران رسمی و عاملین مجاز توزیع نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند، با توزیع کود های خارج از شبکه و غیراستاندارد برخورد قانونی می‌شود.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید