Iranian Agriculture News Agency

به منظور توسعه کمی وکیفی فعالیت های آموزشی؛

مهارت‌های کشاورزی در زندان قیروکارزین ترویج می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت تغییر نگرش، اصلاح و بهبود رفتار در زندانیان گفت: تفاهم نامه اجرای دوره های آموزش کوتاه مدت مهارت کشاورزی با سرپرست بازداشتگاه قیروکارزین امضاء و مبادله شد.

مهارت‌های کشاورزی در زندان قیروکارزین ترویج می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: در گام اول این تفاهم نامه مقرر شده است پس از ایجاد علاقه در بین زندانیان و انجام نیاز سنجی های لازم 5 هزار نفر ساعت آموزش های تخصصی کشاورزی به علاقه مندان ارائه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با انجام این تفاهم نامه می توان استعداد های مختلف در بخش کشاورزی را شناسایی و نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت کرد و زمینه ایجاد کسب و کار را برای مدد جویان فراهم ساخت.

وی با اشاره به اینکه مدد جویان در صورت موفقیت در این دوره ها گواهی نامه مهارت دریافت می کنند، بیان کرد: مهیا شدن بستر مناسب برای ترک بزه و مشارکت در تحقق سیاست های کلان نظام خصوصا جهش تولید از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 

همتی با تاکید بر توان علمی و تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی، ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام شده حسب نیاز در موضوعات مختلف از کارشناسان این مدیریت و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در اجرای این دوره ها استفاده خواهد شد.

او تشریح کرد: کار آفرینی در کشاورزی، پرورش زنبور عسل، پرورش گوسفند داشتی، پرورش گوسفند پرواری، پرواربند گوساله، پرورش مرغ بومی، مدیریت پرورش شتر مرغ، پرورش کبک و بلدرچین از مهم ترین دوره های آموزشی است که اجرای آن در بازداشتگاه قیروکارزین برنامه ریزی شده است.

به گفته وی؛ ایجاد مزارع گیاهان دارویی، تولید سبزی و صیفی جات گلخانه ای، نخل کاری، سرویس و نگهداری از تراکتور، سرویس و نگهداری از سمپاش ها، سرویس و نگهداری موتور پمپ ها و تولید ورمی کمپوست از دیگر دوره های مد نظر خواهد بود.

تفاهم نامه اجرای دوره های آموزشی به امضاء سید مهدی حسینی سرشت سرپرست بازداشتگاه و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین رسیده است که تعهدات آن تا پایان سال 1399 اجرایی خواهد شد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید