Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

رفتار غیر علمی در کشاورزی نهی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ما به ترویج به عنوان مهمترین رکن این سازمان در بحث تعلیم و آموزش کشاورزان نگاه می کنیم و به نوعی رفتار غیر علمی را که بر پایه دانش نیست و منجر به بهره وری نمی شود به لحاظ علمی نهی کرده و از رفتارهایی که می تواند منجر به بهره وری بالاتر شود حمایت می کنیم.

رفتار غیر علمی در کشاورزی نهی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در جمع دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دستگاه های وابسته، با اشاره به اینکه حجم بسیار بالایی از فعالیت های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را آموزش و توانمندسازی بهره برداران است، افزود: وظیفه و رسالت اصلی ما مباحث ترویج و راهنمایی کشاورزان، بهره‌برداران و ارباب رجوع در کنار توانمندسازی مستمر کارکنان است.

وی؛کشاورزان پیشرو ، محققین ارزشمند، کارشناسان زبده و دانشگاه های پیشرو را از ظرفیت بسیار خوب بخش کشاورزی استان فارس برشمرد و تصریح کرد: این استان در تامین بیش از ده درصد از امنیت غذایی کشور سهیم است.

این مقام مسئول، توفیقات بخش کشاورزی استان فارس را حاصل همت کشاورزان و تعامل خوب و هم افزایی با مجموعه دولتی و خانواده جهاد کشاورزی دانست.

قاسمی؛ بخش عمده ای از عملکرد خوب این سازمان را برگرفته از انقلاب عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در ابتدا یک نهاد انقلابی بوده و در طول دوران ارتباط موثری با کشاورزان برقرار کرده که منشاء خیر و برکت بسیار زیادی شده است. 

به گفته وی؛ تامین برق، آب و راه روستایی پروژه های بسیار بزرگی بوده که جهادگران هم زمان با مباحثی را که در جبهه  داشتند در پشت جبهه نیز این خدمات رسانی را به بخش های محروم کشور می رساندند وامروز هم جامعه هدف جهاد کشاورزی، همین روستاییان و کشاورزانی هستند که در تامین امنیت غذایی کشور نقش اصلی را بر عهده دارند.

قاسمی اظهار کرد: امیدواریم با تاسی از همه آداب دینی و تکالیفی که در شرع به عهده ما گذاشته شده و با فرهنگ و تمدن دیرینه ای که داریم بتوانیم وظیفه خطیر تامین امنیت غذایی را به خوبی انجام دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید