Iranian Agriculture News Agency

فارس دارای رتبه اول در اخذ پروانه استاندارد تشویقی

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سال گذشته این استان با اخذ 26 عدد پروانه استاندارد تشویقی رتبه اول را در کشور کسب کرد.

فارس دارای رتبه اول در اخذ پروانه استاندارد تشویقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی غیاثی تصریح کرد: پروانه های استاندارد تشویقی برای محصولات مختلفی نظیر پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار گلخانه ای، کلم پیچ، لوبیا، بادمجان، کدوسبز، چغندر، سیب، پسته، زردآلو، انگور، پرتقال، نارنگی و انار صادر شده است که شهرستان های شیراز و آباده بیشترین تعداد گواهی را داشتند.

غیاثی با بیان اینکه سال گذشته استان فارس موفق به صدور119نشان استانی حد مجاز آلاینده های کشاورزی  ICM  شد که شهرستان های ارسنجان، کوار و خرامه بیشترین تعداد گواهی را داشتند، ابراز کرد: با احتساب هر دو پروانه میزان تولید محصولات گواهی شده قریب به 30 هزار تن است.

وی افزود: در این گواهی ها، تنها هزینه های مرتبط با شرکت بازرسی حذف شده و سایر مراحل همانند استاندارد تشویقی است.

غیاثی بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، باید در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس  Cerganic.maj.ir  ثبت نام کنند.

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: قبل از برداشت، نمونه ها به آزمایشگاه های همکار استاندارد و معتمد سازمان ارسال می شود و در صورت منطبق بودن آزمایشات باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین و طرح در کمیته علائم، اداره کل استاندارد نسبت به صدور پروانه استاندارد تشویقی اقدام می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید