Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

120 اصله درخت طعمه آتش شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه حریق در مزارع و باغ های این شهرستان دنباله دار شده است، گفت: در حریق ظهر امروز 120 اصله درخت از یک باغ طعمه آتش شد.

120 اصله درخت طعمه آتش شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس ، مهدی همتی تصریح کرد: در حادثه آتش سوزی در روستای باغنو 70 اصله درخت لیمو ترش، 50 اصله نخل، خطوط انتقال آب و اتصالات آن دچار حریق شدند که این باغ تا سقف 70 درصد آسیب دیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این آتش سوزی با همکاری بخشداری افزر و اعزام دو دستگاه آتش نشانی به محل و حضور نیروهای مردمی، کارشناسان جهاد کشاوری افزر، نیرو های انتظامی و عوامل شهرداری افزر و قیر مهار و کنترل شد.

به گفته وی؛ این عملیات قریب به سه ساعت به طول انجامید و مراحل لگیری نیز به خوبی صورت گرفته است.

همتی با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفاء حریق را با دشواری مواجه ساخته بود، ابراز کرد: با توجه به موقعیت محل وقوع این حادثه در صورت عدم واکنش سریع سطح وسیعی از این باغ و دیگر باغ های مجاور در آتش می سوخت.

وی ضمن تقدیر از همکاری عموم مردم محلی و دهیاری روستای باغنو تاکید کرد: سازماندهی مردم به منظور آشنایی با روش های کنترل حریق و آماده باش کامل در این ایام بسیار ضروری است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه این حریق چهارمین مورد از آتش سوزی در مزارع و باغ ها از آغاز این هفته است، بیان کرد: علاوه بر گرمای هوا و ازدیاد علف های هرز خشک شده، سهل انگاری عوامل انسانی نیز در وقوع خسارت دخیل است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید