Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار فارس گفت:

داشتن جامعه سالم ماموریت مهم دامپزشکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: نظام اقتصادی و داشتن جامعه سالم دو ماموریت مهم دامپزشکی است.

داشتن جامعه سالم ماموریت مهم دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمود رضایی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری "سال جهش تولید" نامگذاری شده است، تصریح کرد: در نظام اقتصادی ما دامپزشکی در حوزه تولید به عنوان یک فعالیت زیربنایی حساب می شود و بخش عمده ای از پروژه هایی که در قالب پروژه های جهش تولید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده به طور مستقیم یا غیر مستقیم به حوزه دامپزشکی مرتبط است.

وی با بیان اینکه استان فارس بر اساس آمار و اطلاعات، در حوزه دام سبک و سنگین جایگاه مناسبی دارد، ابراز کرد: بخشی از کسب  این جایگاه به حوزه دامپزشکی در بحث تولید دام و فرآورده های دامی گوشت سفید و قرمز، مرغ و شیر برمی گردد.

رضایی افزود: در نظام اقتصادی حرکت از دامداری سنتی به صنعتی، جهش تولید را به دنبال دارد.

معاون استاندار فارس با اشاره به نقش دامپزشکی در حوزه بهداشت و تامین سلامت جامعه، ابراز کرد: تامین پروتئین سالم برای جامعه، کنترل بیماری های مشترک بین دام و طیور، صدور پروانه های بهداشتی واکسن ها و داروهای دامی و به طور کلی تامین سلامت غذایی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رضایی با اشاره به ظرفیت های حوزه دامپزشکی در استان فارس، بیان کرد: این ظرفیت ها شامل نیروهای متخصص حوزه دامپزشکی و ظرفیت علمی دانشگاهی است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان  دو ماموریت بین اقتصاد و بهداشت را به خوبی انجام داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید