Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امورعشایر فارس:

عمده عشایر فارس خودرویی کوچ می‌کنند

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: اطلاع رسانی های گسترده و اهمیت موضوع بیماری کرونا باعث شد علی رغم تمام محدودیت های موجود در مناطق قشلاقی از جمله گرمای هوا عمده کوچ عشایر در استان فارس خودرویی باشد .

عمده عشایر فارس خودرویی کوچ می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی که در ویدئو کنفرانس مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران سخن می گفت، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان فارس کوچ خودرویی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود از این رو برای حمایت از عشایر پرداخت یارانه و کمک های ویژه در این خصوص ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش حجم آبرسانی سیار به عشایر در این مدت تصریح کرد: ماندگاری عشایر در مناطق  قشلاقی باعث تلف شدن دام های تازه متولد شده و کاهش وزن دام ها می شود.

بهرامی ابراز کرد: با  توجه به شیوع بیماری کرونا و بسته شدن میادین عرضه دام،  شاهد افت قیمت دام زنده و عدم تقاضا برای خرید دام هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، پروژه هایی مانند طرح زنجیره گوشت قرمز با هدف افزایش تولید و تلفیق با اجرای طرح دوقلو زایی و استفاده از نژاد های اصلاح شده و پر بازده می تواند در دستور کار سازمان باشد.

او در همین خصوص به طرح های کاشت گیاهان دارویی، کشت گیاهان علوفه ای، اجرای طرح های نوین کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در مناطق عشایری، توسعه صنایع دستی و بازاریابی محصولات عشایری با مشارکت فعال تشکل های عشایری نیز اشاره کرد.

پرواربندی دام، اجرای طرح های بوم گردی و گردشگری عشایری در عمق سامانه های عشایری، حمایت همه جانبه از صندوق های اعتبارات خرد زنان، برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی در مناطق عشایری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای ارتقاء مهارت شغلی عشایر و توانمند سازی آنان نیز از دیگر طرح های مورد اشاره بهرامی در این بخش بود.

ویدئو کنفرانس مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران با موضوع بررسی پروژه های جهش و راهکارهای آن، کوچ عشایر و زنجیره تولید گوشت قرمز  با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران، معاونین، مدیران ستادی و مدیران کل امور عشایر استان های سراسر کشور برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید