Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی فارس:

توزیع بالغ بر 200 هزارتن کود شیمیایی در استان فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال گذشته 200 هزار تن کود شیمیایی یارانه دار شامل کودهای اوره، فسفات و پتاس در این استان توزیع شد.

توزیع  بالغ بر 200 هزارتن کود شیمیایی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان تصریح کرد: این میزان شامل شامل۱۶۹ هزار تن کود اوره، ۲۳ هزار تن فسفات و ۸۰۰۰ هزارتن کود پتاس است که افزایش ۳۰ هزار تنی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش سطوح کشت گندم و جو در سال زراعی 99-98،  ۲۰ هزار تن کود اوره از سهمیه سال جاری علاوه بر ۱۶۹ هزارتن برای استفاده در مزارع کشت شتوی یادشده از جمله گندم در مناطق مرکزی و شمالی استان اختصاص یافته است.

پژمان همچنین از توزیع کود به صورت پایلوت از طریق "اپلیکیشن مزرعه" سخن گفت و افزود: این امر به منظور توزیع عادلانه کود و ساماندهی بازار این نهاده در سال گذشته در استان فارس آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد:  با این روش امکان توزیع کود بر اساس نیاز گیاه فراهم و علاوه بر آن میزان توزیع در شهرستان ها نیز به خوبی مدیریت می شود.

پژمان گفت: امکان نظارت لحظه ­ای، گزارش­گیری توسط مقامات مسئول، شفافیت، عدالت، مدیریت به موقع تخصیص، توزیع و مصرف کود، عدم امکان دخل و تصرف در توزیع و تحویل کود از مزایای اپلیکیشن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید